ALINA KUNITSYNA

   

PICT

MOV

BIO

KAT

[AT]

TXT

NEW

LE BAIN OF LOVE

HELIUM ECSTASY

FLUX - TIME

IN THE FOLD

ENS

×

××

×××

Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com

   

Ralf Marsault

 

The Bath of Love. All beings, human as non-human, but also plants or minerals, all created objects, as well as virtual beings and all thoughts or figurations, do reveal themselves, and truly testify to their state, in and through their relationship to others. A relationship that may be random too, when not impermanent at times, but these existences it creates are never totally detached, marginal or alien: they always remain the product of a differential, a reminiscence that haunts them. This is why they cannot be denounced or stigmatised without being negated or harmed even.
As all these beings produce signs and also engender multiplicities of forms with which they take their bent, thus composing the score of their presence in order to enter into communion with each other. The Bath of love that brings them together is then as much a state of affairs as an amniotic baptism in which affinities melt and grow before being abandoned, when they do not remember, invent and confront each other in order to forget all about it later. Never can they really be framed.
Certainly, this bath remains lustral by nature: it is the ritual of purification and renewal. But, above all, its eternal return invites us to: "… put ourselves back into the duration in order to recapture reality in the mobility that is its essence." (H. Bergson). In this, all the ambiguity of the correspondences that he brings into the world becomes apparent. Thus, there is no despicable or even hateful form, but a continuum where the plasticity of beings inspires meditation and mediation. It calls too for the recognition of the infinity of our imaginations caught up in the net of all the others that surround, inhabit, and confuse us. Thus, can we ever get out of the Bath...?

                                                                      ***

Das Bad der Liebe. Alle Wesen, menschliche wie nicht-menschliche, aber auch Pflanzen oder Mineralien, alle kreierten Objekte sowie virtuelle Wesen und alle Gedanken oder Figurationen, offenbaren sich und bezeugen wahrhaftig ihren Zustand in und durch ihre Beziehung zu anderen.
Eine Beziehung, die auch zufällig sein kann, wenn sie nicht gar unbeständig ist, aber diese Existenzen, die sie hervorbringt, sind nie völlig losgelöst, marginal oder fremd: Sie bleiben immer das Produkt eines Differentials, einer Reminiszenz, die sie heimsucht. Deshalb kann man sie nicht denunzieren oder stigmatisieren, ohne sie zu negieren oder gar zu verletzen.
Denn alle diese Wesen produzieren Zeichen und bringen auch eine Vielzahl an Formen hervor, mit denen sie sich abfinden und so die Partitur ihrer Anwesenheit zusammensetzen, um miteinander in Gemeinschaft zu treten. Das Bad der Liebe, das sie zusammenbringt, ist dann so etwas wie eine amniotische Taufe, in der die Affinitäten schmelzen und wachsen, bevor sie aufgegeben werden, wenn sie sich nicht erinnern, erfinden und einander gegenüberstellen, um später alles zu vergessen. Niemals können sie wirklich fixiert werden.
Gewiss, dieses Bad bleibt seinem Wesen nach lustralisch: Es ist das Ritual der Reinigung und der Erneuerung. Aber vor allem lädt uns seine ewige Wiederkehr ein: "... uns in die Dauer zurückzuversetzen, um die Wirklichkeit in der Beweglichkeit, die ihr Wesen ausmacht, wiederzugewinnen." (H. Bergson). Darin zeigt sich die ganze Zweideutigkeit der Entsprechungen, die er in die Welt bringt. Es gibt also keine verachtenswerte oder gar hasserfüllte Form, sondern ein Kontinuum, in dem die Plastizität der Wesen zur Meditation und Vermittlung anregt. Es erfordert auch die Anerkennung der Unendlichkeit unserer Vorstellungen, die sich im Netz all der anderen, die uns umgeben, bewohnen und verwirren, verfangen haben. Können wir also jemals aus dem Bad herauskommen…?

                                                                      ***

Le Bain d’amour. Tous les êtres, humains comme non humains, qu’ils appartiennent au règne végétal ou à celui du minéral, les objets créés et manufacturés, ainsi que les êtres virtuels et toutes les pensées et figurations, ne se révèlent et témoignent véritablement de leur état, que dans et par leur relation aux autres. Une relation qui peut être aléatoire et impermanente à l’occasion, mais ces existences qu’elle créée ne sont ainsi jamais totalement détachées, marginales ou étrangères : elles restent toujours le produit d’un différentiel, d’une réminiscence qui les hantent. C’est pour cela que l’on ne peut les discriminer, les stigmatiser, sans les nier ni leur occasionner violence.
Car tous ces êtres produisent des signes et engendrent aussi des multiplicités de formes avec lesquelles ils prennent leur pli, composant ainsi la partition de leur présence pour entrer en communion les uns avec les autres. Le Bain d’amour qui les réuni est alors autant cet état des lieux qu’un baptême amniotique dans lequel les affinités se fondent et croissent avant de se délaisser, se souviennent, s’inventent et se confrontent pour mieux s’oublier. Jamais elles ne peuvent être véritablement classifiées.
Certes, ce bain demeure lustral par nature : il est celui des rituels de purification et de recommencement. Mais son éternel retour invite surtout à nous : « … replacer dans la durée et ressaisir la réalité dans la mobilité qui en est l’essence. » (H. Bergson). En cela se manifeste toute l’ambiguïté des correspondances qu’il met au monde. Ainsi, il n’y a pas de forme méprisable, voire haïssable, mais un continuum où la plasticité des êtres engage à la méditation et à la médiation. Elle appelle aussi à la reconnaissance de l’infinité de nos imaginaires pris au jeu de tous les autres qui nous entourent, nous habitent, nous confondent. Peut-on ainsi jamais sortir du Bain.. ?                                                                                                                              

                                                                       ***

 

Beach Babe
2022
250 x 400 cm
oil an canvas
photo: kunst-dokumentation.com

 

 

 

   
Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
   

 

   

Le Bain turc I
2022
76 x 56 cm
ink on paper
 

Le Bain turc III
2022
76 x 56 cm
ink on paper

Le Bain turc IV
2022
76 x 56 cm
ink on paper

 

 

Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
   

Small Desire II
2017- 2022
14 x 14 x 14 cm
wood, gesso, gold

 

Small Desire IV
2017- 2022
14 x 14 x 14 cm
wood, gesso, gold

Small Desire III
2017- 2022
14 x 14 x 14 cm
wood, gesso, gold

   

 

   
   

Don´t Disturb My Circles VI
2022
60 x 45 cm
ink on paper

Don´t Disturb My Circles II
2022
60 x 45 cm
ink on paper

Don´t Disturb My Circles IV
2022
60 x 45 cm
ink on paper

   
Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
   
Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
   


ms.unseen & mr.unknown
2022
76 x 56 cm
ink on paper


the secret school
2022
76 x 56 cm
ink on paper


the gray couple
2022
76 x 56 cm
ink on paper

 
   
Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
   
"Le Bain. Melancholie und Schönheit"
2022
180 x 180 cm
oil an canvas
photo:: kunst-dokumentation.com
   

Le Bain of Love
17. 11. 2022 - 14.1.2023
Galerie Kandlhofer
photo: kunst-dokumentation.com
       
   

White Sneackers IV
202270 x 50 cm
ink on paper
photo: alina kunitsyna
   

 

 
   

 

Leon Bakst was born in Grodno
2002
76 x 56 cm
ink on paper
photo: alina kunitsyna

       
   

I Wanna Be a Plant with Fantasy, I Wanna Be a Plant with You, 2022
Ink on Paper, 105 x 76 cm (41 3/8 x 29 7/8 in), photo: kunst-dokumentation.com


       
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

±